Betere dienstverlening via e-formulieren

Afgelopen jaar hebben we een flinke stap gezet in het online aanbieden van onze diensten. Sinds begin 2016 maken we gebruik van e-formulieren, die direct gekoppeld zijn aan ons post-en registratiesysteem Join. Burgers en bedrijven kunnen nu online een formulier invullen en terugsturen. De integratie met DigiD en eHerkenning zorgt ervoor dat benodigde informatie automatisch wordt ingevuld. Onze klanten hoeven slechts deze informatie te controleren

Wanneer een aanvraag online wordt ingediend kunnen onze medewerkers, vanuit de werkvoorraad van hun Zaak & Document systeem, direct aan de slag met de behandeling ervan. Dit versnelt doorlooptijden en voorkomt de kans op foutieve of langdurige registratieprocedures. De volgende stap is het online inzicht geven in de voortgang van een aanvraag of procedure via het platform Burgerberichten en via MijnOverheid.nl. Dit zal in 2016 verder vorm krijgen.